Copy / Konseptisuunnittelija Mikko Jaakkola

”Teksti on työkalu. Välillä se on leka, jolla asiat täräytetään suoraan vastaanottajan tajuntaan ja välillä taas hienomekaaninen instrumentti, jolla viilaan vivahde-eroja”, kertoo copywriter/konseptisuunnittelija Mikko Jaakkola, KMG Turun tuorein vahvistus.

Mikko on toiminut viestintäalalla jo yli 15 vuoden ajan, joista suurimman osan sisällöntuottajana mainostoimistoissa. Työnkuvaan ovat kuuluneet perinteisten mainostekstien ja sloganien luomisen lisäksi niin asiakaslehtien toimittaminen, verkkosisältöjen teko kuin radiomainosten ja videokäsikirjoitusten kirjoittaminen. Myös hakukoneoptimointi ja somemarkkinointi ovat tulleet Mikolle viime vuosina tutuiksi. Sisällöntuotanto onnistuu erinomaisesti sekä suomeksi että englanniksi ja kehnosti ruotsiksi.

Mikko on päässyt seuraamaan viestintäalan murrosta aitiopaikalta. Alussa työ oli enimmäkseen esitetekstien ja lehti-ilmoitusten laatimista, kun taas nykyään sisällöt tehdään lähes pääsääntöisesti verkon ja sosiaalisen median tarpeisiin. Jatkuva muutos pakottaa myös tekijät pysymään ajan tasalla, mikä sopii kaikesta kiinnostuneelle Mikolle hyvin. Ajankohtaisia asioita ja maailman menoa tuleekin seurattua tarkasti monista eri lähteistä.

Kirjoittajana Mikko on kaikkiruokainen. Kieli on sekä työ- että leikkikalu, joten vaikka asiatekstin tuottaminen onnistuu erinomaisesti, nauttii Mikko erityisesti päästessään kevyemmän tekstin pariin vuolemaan puujalkoja tai laatimaan monimerkityksisiä sanaleikkejä. Mutta jos Mikon pitäisi valita autiolle saarelle vain yksi sisältötyyppi, osuisi valinta pitempiin henkilöhaastatteluartikkeleihin — mikä olisi kyseisessä tilanteessa tosin hieman haastavaa.

Mikon tavoittaa puhelimitse numerosta 0400 695 664 tai sähköpostitse mikko@kmg.fi

Piditkö? Kerro myös muille.

Samankaltaiset artikkelit